Please add some widget in Offcanvs Sidebar
tréningsorozat és hálózatépítés a kiközösítés veszélyének kitett fiataloknak, pedagógusoknak és szemtanúknak
A projekt célja, hogy egyfajta kommunikációs önvédelmet oktasson az előítéletek célkeresztjébe kerülő 14-22 éves roma fiataloknak, pedagógusokat és a fiatalokkal kapcsolatba kerülő segítő szakembereket készítsen fel ilyen konfliktusok kezelésére, hálózatot építsen a tréningeken és workshopokon részt vett szereplők között, a módszer továbbterjesztését célzó disszeminációs és fejlesztő találkozókat szervezzen (más csoportokba tartozó fiatalok védelme kapcsán is). Ennek érdekében a következő időszakban országszerte hét helyszínen tartunk majd tréningeket, négy helyszínen pedig
pedagógus találkozókat.
A pedagógusok gyakran eszköztelenek a kirekesztést célzó konfliktusok kezelésében, a támadások áldozatai pedig a legtöbbször behódolással vagy az előítéleteket megerősítő agresszióval válaszolnak. A program elsősorban a roma fiatalokra koncentrál, de e fiatalok iskolai és egyéb közösségei révén szélesebb körben hat, és hozzájárul az összetartóbb és befogadó ifjúsági közösségek létrejöttéhez. Továbbfejlesztve és más csoportokra finomhangolva alkalmas lehet más érzékeny csoportok védelmének előmozdítására is.
Az eddig mintegy 300 fiatallal tesztelt módszertan az erőszakmentes kommunikáción alapul és három tudás: a drámapedagógiai, a kommunikációs és a nyelvészeti megközelítések keresztmetszetét adja. Azt célozza, hogy e konfliktusokban olyan megoldásokat találjunk, amelyek eredményeképp a megtámadottak elégtételt kapjanak, az események tanúi, a bystanderek a megtámadott mellé állnak, a pedagógus/szakember csillapítani tudja a konfliktusokat, a támadó pedig megérti a kapott válaszok révén, hogy megnyilvánulása miért volt bántó.
A projekt átfogó célja, hogy a méltóság, az egyenlőség, az igazságosságosság alapvető értékeit mozdítsa elő. A projekt támogatója a Közös Értékeink Program, ami az Európai Unió “Polgárok, egyenlőség, jogok és értékek” (CERV) programjának keretében valósul meg, és amelyről a www.kozosertekeink.hu oldalon lehet bővebben tájékozódni.
Nyíregyháza, Pécs, Tiszaroff, Tomor
Vajon te is használsz olyan szavakat vagy kifejezéseket, amelyek – sokszor tudattalanul – bántanak vagy manipulálnak másokat?
Hogyan befolyásolják a politikusok és a média szakemberei a gondolkodásodat a nyelven keresztül?
Melyek azok a szófordulatok vagy retorikai eszközök, amelyeket különösen veszélyesek a közbeszédben?
Hogyan működik ez a „keretezés” a gyakorlatban, és miért ennyire hatékony?
Miként lehetne már az általános iskolában tanítani a manipulatív nyelvezet felismerését?
Megannyi kérdés, válaszok a beszélgetésben!
Vendégem Szilágyi Anna kommunikációkutató, politikai- és kommunikációs szakértő, a Words Break Bones oktatási program kifejlesztője.
What is the most effective strategy for killing compassion in a society? How can pronouns be used to cement walls between people? What is the significance of military metaphors? And, most importantly, how can we find a way to navigate the minefield of authoritarian propaganda?
🎧 To find out, tune into this sixth episode of This Authoritarian Life “The Language of Authoritarianism” with Kristóf Szombati and Erdem Evren!
2024. július 2. Szilágyi Anna interjú
2024. szeptember 10. Caritas honlap
https://caritas-ab.ro/kommunikacios-onvedelmi-trening/
“Kommunikáció, önvédelem és méltóság: tréning kiközösítés veszélyének kitett fiataloknak”— 2025. augusztus 28-án különleges új programunkat a pedagógusoknak, pszichológusoknak, szociális szakembereknek és civileknek szóló “Játék, tanulás, lehetőség” szakmai konferencián mutattuk be. A konferenciát a Romoji mobilapplikációs oktatójáték megjelenésének alkalmából tartották az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai karán. A résztvevők újszerű és innovatív pedagógiai módszerekkel ismerkedhettek meg. Tréningünket egy 30 perces interaktív előadásban ismertette Szilágyi Anna.