Furcsa, hogy amikor egy államfőtől megkérdezed: "Mi a legnagyobb természeti erőforrásuk?" - nem fogják elsőként a gyerekeket említeni. És amikor megemlíted a gyerekeket, rögtön egyetértenek veled.
A célunk örök: szeretnénk, ha a gyerekekkel foglalkozó különböző szakmák művelőiként tájékozódhatnánk arról, hogy más szakmák gyakorlói milyen kérdésekkel szembesülnek, milyen innovációkkal válaszolnak, milyen eredményeket értek el gyerekekkel dolgozva. Különösen érdekesek a MindenGyereken azok az innovációk, melyek több szakma, szektor együttműködésével szolgálják a gyerekeket. Mint mindig, most is szakemberek, önkéntesek, hallgatók részvételére számítunk, de a korábbi létszámok töredékét, csak 200 barátját tudjuk fogadni a MindenGyereknek.
A regensburgi egyetem Secondos-programja bevándorlók gyerekeinek jött létre. A programhoz csatlakozó diákok egy évre visszatérnek szüleik hazájába. Így válnak hídépítőkké két kultúra között – és így lesznek belőlük keresett szakemberek. - az eduline írását ajánljuk.
Nyári programajánlónk e hétre: fesztiválok, vízpart, gyerekprogramok, egészség hét, táborozás és színdarab kicsiknek. Pákh Éva ajánlja.
Egy hagyományosan felépített órán a tanár motiváló bevezetője után megtörténik az új anyag feldolgozása, majd az óra összefoglalással zárul. Az anyag „le van adva”, kérdés, hogy mindebből mennyi jut el a célközönséghez. A Nyelv és Tudomány cikkében megmutatják, milyen alternatíva kínálkozik az órák megszervezésére.