Egy Veszprém megyei középiskola tanára szexuális tartalmú üzeneteket küldött a diáklányoknak a Facebookon. Amikor az igazgató ezzel szembesítette, önként felmondott, de néhány nap múlva a Klik tankerületi igazgatójának közbenjárására visszakerült az intézménybe. Miután az ügy nagy port kavart a médiában a Nemzetgazdasági Minisztérium azonnali hatállyal vizsgálatot rendelt el a tanár ellen és felfüggesztette állásából. Erre az ügyről, és a cyberbullying[1] jelenségről kérdeztük Dr. Parti Katalint, az Országos Kriminológiai Intézet tudományos főmunkatársát.
Magyarország demográfiai helyzetéről tartott előadást Spéder Zsolt, a KSH Népességtudományi Kutatóintézet vezetője. A Magyar Tudomány Ünnepe 2015 alkalmából tartott rendezvényen elhangzott, hogy a demográfiai folyamatok néha kiszámíthatatlanok.
Az Európai Bizottság rajzpályázatot hirdetett a romák hátrányos megkülönböztetése ellen. Az általános iskolásoknak szervezett verseny fontos célja, hogy fellépjen a romákról kialakult sztereotípiákkal szemben. A pályázatban részt vevő hét és tíz év közötti roma, és nem roma gyerekeknek együtt kell rajzolniuk, hogy ezáltal megismerjék, megértsék egymást.
November 20-án a Gyermekjogok világnapján került megrendezésre az I. Emberi jogi nevelés az iskolában MÓDSZERBÖRZE, amelyről már korábban is adtunk hírt. Ezúttal lehetőséget szeretnénk adni azon szakembereknek is, akik nem vettek részt a programon, hogy belepillantsanak mi történt, hátha 2016.-ban a II. MÓDSZERBÖRZÉN már ők is kedvet kapnak a jelentkezéshez.
Hogyan valósul meg az állampolgári- és az emberi jogok oktatása a gyakorlatban? Milyen szerepet játszanak ebben az iskolák? Vajon kellőképpen felkészültek-e a tanárok arra, hogy az emberi jogokról tanítsanak? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre keresték a választ azok a civil szervezetek, amelyek december 10-én részt vettek a Tom Lantos Intézet által szervezett beszélgetésen Budapesten.