Az interaktív platform célja helyet adni a tapasztalatcserének, az önképzésnek és egymás támogatásának.
A Fordulópont Kiemelkedően Közhasznú Egyesület (FOKKE) NYITOTT SZEMEK programjának keretében ingyenes segítséget nyújt olyan személyek számára, akiket valamilyen hátrányos megkülönböztetés ért.
A mediáció olyan alternatív vitarendezési és konfliktuskezelési módszer, amelyben a résztvevők egy pártatlan szakember - a mediátor - segítségével jutnak el a megegyezéshez, az egyéni és kölcsönös érdekek figyelembevételével.
“A mi iskolánk” címmel indít kampányt tizenhárom oktatásügyben és ifjúságügyben dolgozó civil szervezet. Olyan tanárok, szülők, és civil szervezetek történeteit mutatják be, akiknek sikerült megtörni a közöny falát, és valamilyen pozitív változást értek el együtt az iskola falain belül. Az akcióval arra szólítanak, hogy egymásra találjanak azok, akik egy-egy iskola életében változást akarnak.
Kamasz a mozaikcsaládban - A mentálhigiénés középiskolai tanár szemével
Írta: Ékes-Erdélyi KlaudiaKözépiskolai tanárként évről évre egyre több olyan fiatallal találkozunk, aki egyszülős családban, illetve mozaikcsaládban nevelkedik. A meglehetősen elnagyolt statisztikai adatok[1] is igazolni látszanak, hogy a válások, valamint az újraházasodások száma folyamatosan emelkedik. Ugyanakkor azt tapasztaljuk, hogy a társadalom vajmi kevés elfogadást mutat ezzel a családtípussal kapcsolatban. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a családforma megnevezésére használt kifejezések garmadája,[2] illetve az a fajta struccpolitika, amivel a benne élők meghatározhatatlan helyét és szerepét kezelik.